tiistai 7. elokuuta 2012

Joulusuunnitelmia :D

Joo-o, ihan oikeesti olen miettinyt joulua jo melkein kuukauden päivät! Joululahjoja ajattelin pyöräyttää omin pikkukätösin - jos vaan onnistuvat. Koruja ja ompeluksia, ehkä leipomuksia. Joulukortit haluaisin tehdä lasten kanssa yhdessä. Kävin maanantaina kirjastossa ja lainasin jouluaiheisia lehtiä sekä muutamia käsityölehtiä, joista saisi kaavoja ompeluihin. Enpäs kerro vielä mitä meinaan yrittää, jos vaikka joku lahjan saajista eksyy tänne ;)

Tietynlaisen joulukalenterinkin olen lapsille suunnitellut. Joka päivä lapsille tulisi kirje "Tonttu Tomeralta" ja kirjeessä olisi esim. kuulumisia Korvatunturilta tai ehdotus leipoa äidin kanssa pipareita tai karkkipäivänä maistiaiset Tonttu Tomeran lempikarkeista :)  Jokaiselle joulukuun päivälle mun ei "tarvitse" keksiä sisältöä kirjeisiin, sillä lapset ovat jokatoinen viikko minun luonani ja jokatoinen viikko isänsä luona. Juuri saimme sovittua, että jouluaaton lapset ovat mulla, normaalin vaihtorytmin mukaan se menisikin niin, mutta koska viime jouluna oltiin lasten kanssa mun isän perheen luona, en ollut varma saanko lapset luokseni tänä vuonna. Onneksi mulla on mukava ja ymmärtäväinen exä! :)

Joulu vietetään lasten kanssa poikkeuksellisesti kolmestaan. Ollaan melkein joka joulu oltu mun isällä tai exän perheen kanssa. Nyt kuitenkin haluan kokeilla meidän ikiomaa joulua. Saadaan tehdä kaikki rytmit niinkun halutaan (heh, siis mä haluan :D) ja tarjota meidän lemppariruokia ja onhan se ihan kiva olla välillä ilman isoa porukkaa ja kovaa hälinää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti